5. aug. 2012

Aktiv sommer


Ja, her er det en stund siden sist…. Får prøve å skrive litt om det som har vært fram til nå da. Og det er ikke så lite. Først så var vi på blodsporkurs, Ann Cathrin Solbakken holdt et kurs for oss på Venabygdsfjellet. Flott kurs og jeg synes at jeg lærte mye, for jeg viste ingen ting om dette fra før. Etter kurset har vi gått noen få blodspor, og vi kom opp i 12 times liggetid før hundene gikk. Men så ble det det veldig hektisk på jakttreningsfronten og vi har ikke gått noen spor nå de siste ukene. Men vi skal ta opp tråden igjen etter hvert. Det har også vært rekruttsamling siden sist og nå har vi igjen bare en samling før avslutningen i september.

Noah og jeg har også vært med på et lag i Norsk Lagmesterskap. Vi greide oss bra, uten null og fikk 80 poeng. Noen av oppgavene ble litt for store for Noah og meg, men fornøyde er vi likevel. Omeng gikk av med seieren etter en spennende finale.

I uke 30 var vi i Hemsedal på hundeferie, begge guttene var med, men bare Noah som gikk på kurs. Vi avsluttet med en WT på lørdag og fikk 94 poeng av 120 mulige. Vi slet på et par poster og da mister man fort noen poeng. Vi trenger mer trening og erfaring.

Det neste prosjektet nå er det svenske flatmesterskapet, før vi så avslutter sesongen med et par jaktprøver og kanskje en utstilling i løpet av høsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar